De biologische klok houdt zichzelf gereguleerd als gevolg van de afscheiding van een hormoon, dat we melatonine noemen. Dit hormoon wordt vrijgegeven wanneer de hersenen een signaal van de centrale signalerings eenheid ontvangt, bekend als Suprachiasmatic Nucleus of SCN.

Vandaar dat het belangrijk is dat we onze perceptie van melatonine duidelijk. Circulatie van dit hormoon in onze bloedbaan fungeert als een regulator van rust en activiteit cycli.

Ook, aangezien, melatonine is een hormoon, het is onmogelijk om een tekort aan melatonine, per se.

Niettemin, de misvatting rond melatonine als remedie voor slapeloosheid of slaponoosheid is onjuist. Hierin moeten we ook een duidelijk idee hebben over wat de oorzaak van slapeloosheid is.

Enkele van de meest voorkomende oorzaken van slapeloosheid kan de volgende zijn:

  • Verhoogde stress
  • Depressie of hopeloosheid
  • Angst
  • Trauma
  • Jetlag
  • Onregelmatige slaaptijden.

Om te zeggen dat slapeloosheid meer een gevolg is van een onregelmatige levensstijl zou meer geschikt klinken. Een reden waarom artsen suggereren dat u melatonine kopen is dat melatonine supplementen zijn een secundaire optie voor het beheersen van slapeloosheid. Men zou kunnen overwegen het verbeteren van zijn/haar grillige levensstijl om te zorgen voor betere en tijdige Slumber, dan het krijgen van kunstmatige medische hulp.

Maar in gevallen waar abnormaal onregelmatig ploegen een reden zijn voor een onregelmatig slaap schema, is het belangrijk om onze biologische klok weer synchroon te brengen. Dit is waar inname van melatonine supplementen binnenkomt.

Artsen raden het gebruik van melatonine supplementen als een voedingssupplement. Meestal ze niet voorschrijven melatonine recht bij de geringste geval van onregelmatigheden in de slaap schema van een patiënt. Dit is omdat melatonine inname vereist monitoring. Opvallend de juiste balans van melatonine is moeilijk, vooral met de doseringen zo klein. Doseringen tussen 0.3-1mg worden beschouwd als optimale.

Daarom, onderzoek en deskundigen gelijk, suggereren medisch toezicht wanneer u besluit om te kiezen voor het nemen van supplementen van melatonine. Aangezien dat is de enige manier waarop u ervoor zorgen dat uw opnameniveaus niet de voorgeschreven limieten overschrijden.

Gereguleerde melatonine inname

De nadelen en overmatige dosering van melatonine

Terwijl we hebben besproken de dosering en de noodzaak van supplementen ter bestrijding van slapeloosheid, we moeten ook rekening houden met de nadelen van supplementen. Een overdosis melatonine kan resulteren in de volgende gevolgen.

  • Hoofdpijn
  • Misselijkheid
  • Grogginess
  • Hormonale schommelingen

Deze nadelen zijn allemaal de reden waarom melatonine inname moet worden gecontroleerd. Hier zijn enkele voorzorgsmaatregelen die men zou kunnen uitoefenen terwijl kiezen voor supplementen.

  • Het gebruik van supplementen voor een korte tijdspanne van maximaal 3 maanden.
  • Gebruik deze niet in conjugatie met andere slaapverwekkend geneesmiddelen.
  • Vermijd het gebruik ervan met alcohol.

Vandaar met de nodige aandacht van alle voor-en nadelen, gereguleerde inname van melatonine is de beste optie. Maar wat in de eerste plaats wordt gesuggereerd door deskundigen is een gezond dieet bestaat uit vitaminen en mineralen, met name vitamine D en B, en foliumzuur. Ook moet men zijn dagelijkse routine regulariseren om tegemoet te komen aan de vereiste tijden voor rust en slaap.

Als melatonine slaap steun is de enige optie

Toevlucht nemen tot een melatonine slaap remedie moet komen nadat men heeft geprobeerd een natuurlijke regulering van zijn levensstijl. Een biologische behandeling van kwalen is altijd de voorkeur.