De meest elementaire vraag die men eerst moet stellen is: wat is jetlag, en hoe onderbreekt het iemands slaap schema.

Nogmaals, het antwoord behandelt de verstoring van de biologische klok. Terwijl men van de ene tijdzone naar de andere reist, is het deze klok die wordt gedesoriënteerd, wat op zijn beurt resulteert in slapeloosheid.
Daarom moeten we onze biologische klok weer synchroon brengen.

Om dit te doen, melatonine, of de slaap-inducerende hormoon moet worden geïnduceerd. In deze situatie, slaap is nodig in een tijd waarin de klier die het hormoon produceert, genaamd de pijnappelklier, normaalgesproken inactief is.

Dat is waarom, we gebruiken medicinale supplementen van melatonine. Hier zijn de twee fundamentele manieren waarop melatonine blijkt nuttig in slaap-inductie.

Jetlag

1. het vertelt de hersenen om te slapen op een andere tijd dan zijn normale schema.
2. het helpt om de timing van de lichaams klok te synchroniseren.

Echter, men moet rekening houden met de volgende factoren voordat u deze medicinale supplementen.

1. Vermijd het gebruik van melatonine slaap remedie zonder medisch advies.
2. poging tot inname van het supplement in een veilige omgeving, voor uw eerste reis.
3. Blijf uit de buurt van alcohol en cafeïne.
4. kinderen en zwangere vrouwen mogen de supplementen niet consumeren.

Men moet overwegen deze factoren terwijl het nemen van melatonine.

Zoals eerder vermeld, melatonine inname moet goed worden getimede ook. Een vroege inname van het supplement leidt tot onnodige lethargie. Dit vertraagt op zijn beurt de aanpassing aan de tijdzone waar een verandert. Overdosis melatonine supplementen, zoals elke andere overdosis geneesmiddelen, kan schadelijk zijn voor de gezondheid.

Ook, melatonine supplementen kunnen een abnormaal hoog niveau van het hormoon dat bijwerkingen kan veroorzaken bevatten.

De uitputting veroorzaakt door lange uren van reizen heeft niets te maken met iemands slaap schema krijgen verstoord. Verstoring van de slaap is dus een van de tal van andere causale factoren van uitputting tijdens een lange vlucht.

Daarom is een nauwste controle van de hoeveelheid melatonine inname van het allergrootste belang. Men moet strikt dosering routines volgen om precies de juiste hoeveelheid melatonine te krijgen om de biologische klok opnieuw te synchroniseren.

Dat is waarom, medische aanbeveling is noodzakelijk voor de toediening van melatonine supplementen. Dus, altijd uw arts raadplegen wanneer u denkt aan het gebruik van deze supplementen. Met de juiste gidsen voor het gebruik van melatonine als een aanvulling, gebruikers hebben een positieve feedback gegeven.

Melatonine begrijpen

Om te begrijpen hoe melatonine werkt, en hoe belangrijk het is in ons fysiologische systeem, laten we een kijkje nemen in de biologische klokfuncties.

Zoals reeds vermeld, Pijnappel klieren, geplaatst recht boven het centrum van de hersenen, het afscheiden van melatonine. Wanneer natuurlijk licht afneemt, krijgen de klieren hun signaal voor hormonale afgifte. Dit signalerings centrum wordt aangeduid als Suprachiasmatic Nucleus of SCN. Het is eigenlijk SCN die fungeert als de biologische klok die de rust en de activiteitstoestanden van een persoon regelt.

Verminderde licht activeert de activiteiten van de pijnappelklier. Vandaar, afscheiding is maximaal tijdens de nacht. Daarom noemen we het de ‘ Dracula van hormonen ‘. Lichtniveaus zijn van vitaal belang in de secretie van melatonine.

We hadden eerder gesproken over hoe een overstap van tijdzones de biologische klok verstoort. De reden waarom deze onderbreking plaatsvindt, is te wijten aan variatie in lichtniveaus. Dit komt uiteindelijk neer op het verlagen van de slaapniveaus van een reiziger die eindigt met het omschakelen van tijdzones.

Of kies voor een natuurlijkere aanpak

Medische professionals raden natuurlijke inname van het hormoon dan de medisch geïnduceerde inname.

Toenemende inname van fruit zoals sinaasappelen, aardbeien, taarten, enz., verhoogt de natuurlijke melatonine. Echter, in gevallen waar slaappatronen mis gaan als gevolg van geïnduceerde omstandigheden, zoals jetlag bijvoorbeeld, een lichte medische interventie is aanvaardbaar, zoals eerder gezegd.

Dus, bewaken van uw inname van melatonine, onder medisch toezicht. Niets levert betere resultaten op dan een optimale medische routine.