Uit onderzoek blijkt dat bijna 20% mensenwereld wijd lijden aan slaaptekort. Gezonde slaap is van vitaal belang als een lichaam is om zijn algehele gezondheid te behouden. Gebrek aan slaperigheid kan leiden tot prikkelbaarheid, stemmingswisselingen, onjuiste motorische functies en focus problemen.

Op grotere schaal kan slapeloosheid resulteren in grote problemen zoals hart-en vaatziekten, diabetes en slapeloosheid die de immuniteit van het lichaam kunnen aantasten. Nu, melatonine een hormoon geproduceerd door de pijnappelklier normaal helpt bij het reguleren van slaap-waak cycli. Maar, vaak als gevolg van externe factoren zoals stress en ouderdom, jetlag of onregelmatige routines, de hormoonproductie kan fluctueren.

Zo, de meeste millennials vandaag lopen na slaappillen en synthetische melatonine slaap remedie. Nu, terwijl deze kunnen helpen, het is het beste om natuurlijke processen te stimuleren Melatonine niveaus te gebruiken. Maar is het dan mogelijk?

Eet deze rijke voedingsmiddelen

Melatonine niveaus kunnen toenemen op het consumeren van bepaalde voedingsmiddelen? Is er enig bewijs?

Recente studies uitgevoerd tonen aan dat bepaalde voedingsmiddelen zoals banaan, ananas, en bladgroenten hebben componenten die melatonine niveaus in menselijk lichaam kunnen stimuleren. Dit onderzoek werd bewezen en gepubliceerd in het tijdschrift van landbouw en voedsel chemie.

Volgens de studie, het nuttigen van tropisch fruit gaf de beste resultaten. Een team van 30 vrijwilligers heeft elk een tropisch fruit gegeten, zoals ananas of sinaasappel, en had een week in de wegwassende werking periode daartussenin. Binnen deze tijd werd een significante stijging van melatonine waargenomen voor de volgende vruchten-

  • Ananas 266%
  • Oranje 47%
  • Banaan 180%

Deze tropische vruchten vooral geholpen mensen die lijden aan leeftijdsgebonden melatonine deficiëntie. Aanvullend onderzoek toonde, het nuttigen van blad groen groente ook leiden tot gestage Melatonine productie. Een groep van 94 Japanse vrouwen werd genomen, en de helft werd gevraagd om bepaalde bladgroenten te consumeren voor een selectieve periode, terwijl de andere helft werd gezegd om te voorkomen dat ze.

Uiteindelijk hebben beide groepen observatie ondergaan. Degene die de groenten verbruikt werden aangetoond dat een Melatonine productie van 1.288 nanogram, terwijl de andere partij toonde een loutere verhoging van 5,3 nanogram. Groenten zoals Japanse radijs, wortel, pompoen, tomaat, spinazie, en kool werden aangetoond dat ze heilzaam zijn voor melatonine wandeling.

Bovendien, afgezien van deze groenten, calciumsupplementen ook helpen bij het stimuleren van melatonine niveaus. Zuivelproducten bevatten tryptofaan en calcium die serotonine produceren. Dit hormoon verder helpt bij het bevorderen van hoge niveaus van melatonine.

Echter, als alle faalt alleen dan moet u overwegen te kopen melatonine supplementen. Deze over de toonbank pillen worden verkocht in hun synthetische vorm. Nu, terwijl deze met succes symptomen van slapeloosheid verlichten kunnen, ze hebben aanzienlijke bijwerkingen ook. Enkele van deze zijn als volgt-

  • Misselijkheid
  • Hoofdpijn
  • Prikkelbaarheid
  • Lethargie overdag
  • Dun bloed

Daarom is het het beste om deze slaapmiddelen te consumeren in een minimale hoeveelheid van 1-3 mg.

Nu, hier zijn enkele items te vermijden die kunnen remmen Melatonine productie –

1. Als u worden geconfronteerd met problemen slapen, Vermijd het drinken van cafeïne. Drink uw Koffie Decaf als koffiebonen bevatten aanzienlijke niveaus van melatonine die kunnen helpen.
2. Vermijd alcohol als opnieuw cafeïne kan de productie van dit hormoon remmen.
3. zware maaltijden en suiker geïnduceerde diëten kunnen voorkomen dat de productie van adequate melatonine als hoge bloedsuikerspiegel werkt negatief met deze supplementen.

Net als nu, hoop dat u uw twijfels gewist, en om uw Melatonine niveaus te verbeteren, probeer het consumeren van de bovengenoemde voedingsmiddelen.